Când NECUNOAȘTEREA m-a costat mai MULT decât credeam

Vreau să vă spun ceva care era să mă coste poziția de manager pe care o obținusem în urma rezultatelor și implicării mele constante.

La începutul carierei mele ca manager, când îmi asumasem responsabilitatea pentru rezultate, am trăit o experiență care mi-a schimbat complet perspectiva asupra managementului echipei. Îmi amintesc perfect cum lipsa cunoașterii unor principii esențiale și chiar ignoranța au avut consecințe neașteptate și impactul a fost mult mai grav decât mi-am imaginat.

În acea perioadă credeam că pot gestiona o echipă doar prin carismă și experiența personală. Aparent, pare suficient să fii motivat și pasionat pentru a conduce, dar realitatea a fost cu totul alta. Lipsa unor baze solide în managementul echipei a început să lase urme adânci în dinamica grupului și în rezultatele pe care le obțineam.

Am învățat lecții valoroase prin propriile greșeli, învățături pe care vreau să le împărtășesc cu tine, pentru a evita aceleași capcane. Așadar, iată câteva revelații din propriile cicatrici nu din cărțile de afaceri:

  1. Primul principiu pe care nu-l înțelegeam pe deplin era importanța feedback-ului constructiv și regulat. Asta a dus la scăderea moralului, lipsa direcției clare pentru echipă și chiar plecarea unor top performeri. Oamenii aveau nevoie să știe cum își îndeplinesc sarcinile și cum pot să evolueze.

Rezolvare: Stabilește un sistem regulat de feedback și nu uita că feedback-ul se bazează pe situații și nu pe sentimente.

  1. Al doilea principiu neglijat a fost delegarea eficientă. Eram reticentă să împart sarcinile, crezând că pot să le gestionez mai bine singură și evident că făceam și micromanagement. Însă, o echipă eficientă se construiește prin încrederea reciprocă și responsabilizarea fiecărui membru.

Rezolvare: deleagă sarcinile care ajută la dezvoltarea competențelor colegilor și astfel nu vei mai fi epuizat și frustrat că tu trebuie să faci totul.

  1. Un alt aspect pe care l-am înțeles prea târziu a fost modul în care comunicarea afectează climatul organizațional. Transparența și comunicarea deschisă nu sunt doar cuvinte la modă, ci piloni fundamentali în construirea unei echipe puternice. Atunci când nu le-am oferit membrilor echipei viziunea clară și informațiile necesare, am constatat că apar zvonuri, confuzii și, implicit, o scădere a încrederii în leadership.

Rezolvare: Construirea încrederii prin demonstrarea integrității și a leadership-ului autentic sunt rezultatul unei bune comunicări în echipă. Ești sigur că există o bună comunicare în echipa ta? Dar colegii tăi ce cred despre asta?

Marea mea revelație a fost aceea că fără o fundație solidă în managementul echipei nu ai cum să rezolvi lucrurile. Numărul de conflicte a crescut exponențial, oamenii nu aveau siguranța locului de muncă și nu simțeau că sunt ascultați și valorizați pentru efortul depus. Am văzut cum echipa s-a împărțit în tabere, iar oamenii nu se mai implicau în sarcinile lor, pierzând din vedere obiectivele comune.

Aceste lecții fundamentale, dar dureroase, le-am aflat pe pielea mea, însă, cu fiecare obstacol întâlnit, am căpătat înțelepciune și maturitate în domeniul managementului.

Fiecare lider trebuie să înțeleagă că ignorarea acestor principii de bază poate avea consecințe pe termen lung asupra echipei. E timpul să recunoaștem că schimbarea în modul de a conduce este esențială pentru succesul organizației.

Managementul echipei nu este doar o poziție de conducere; este o responsabilitate complexă, iar fiecare decizie neinformată poate avea un impact semnificativ asupra rezultatelor și a coeziunii echipei.

Te avertizez!!!

Dacă nu evoluezi ca lider odată cu cerințele, e posibil să fii înlocuit de altcineva care o face. Fie îți pleacă oamenii, fie conducerea decide că nu ești potrivit pentru acest job de people management.

Nu-ți compromite cariera și nici viitorul echipei tale! Schimbarea trebuie să înceapă cu tine….ACUM!