3 pași să creezi echilibru în viața ta

Iată că am ajuns în sfârșit la un echilibru între viața mea personală și profesională.

Credeam că este ceva despre care am citit doar pe Google sau am auzit în diferite emisiuni. Am realizat însă că ține foarte mult de mine, de cum mă prioritizez în viața ta.

De-a lungul vieții am fost un „călător”, un „mutant”…

Câți dintre voi ați locuit în 2 locuri? În 3 locuri? Dar în 4 locuri? Sau în 2 locuri în același timp?

DA, am trăit în 4 locuri. Cea mai lungă perioadă în care am stat în același loc a fost de 14 ani – la mama acasă înainte de liceu.

Mutarea dintr-un loc în altul este foarte provocatoare. Etapa din viață în care se întâmplă mutarea vine cu un set diferit de provocări și reguli. Schimbarea te ajută să evoluezi dar este incomodă, derutantă și frustrantă.

Și acum locuiesc în 2 locuri – București și Constanța. Dar este alegerea mea asumată. În fiecare loc am un rol bine definit care mă împlinește și îmi aduce bucurie.

După 20 de ani în care am alergat prin toată țara pentru scopul altora, am ajuns la concluzia că eu sunt pe locul 1 pe lista mea de priorități. Eu și ceea ce vreau eu să fiu. Ceea ce vreau eu să realizez pentru mine. Ceea ce aduce valoare vieții mele și valoare pentru ceilalți.

Parcă am jucat în mai multe filme diferite în același timp însă rolurile se suprapuneau. Eram și fiică, și soră, și soție iubită, și mamă, și prietenă pe umărul căreia să plângi, și colegă sau manager. O lume aglomerată de bagaje, de drumuri, de avioane, de ședințe, de planuri de acțiune și obiective, de frustrări că lipsesc de la serbările copilului sau de la o zi de naștere.

Eram peste tot și nicăieri în același timp. Nu știam ce înseamnă ACASĂ…. Ca o „străină” peste tot; în ciuda tuturor oamenilor prietenoși pe care îi întâlneam. Acest sentiment dublat de schimbarea continuă te face să lupți sau să capitulezi, să vrei mai mult pentru cei dragi sau să te resemnezi.

S-ar putea să-mi zici că uneori „mutarea” nu este o alegere, ci o necesitate din motive diferite (de job, de securitate, de sănătate, de întregire a familiei etc.), dar indiferent de motive, implică totuși luarea acelei decizii, momentul în care te gândești la opțiuni și decizi să te „muți” iar. Despre asta vorbesc.

Când alegi o mutare în viața ta ești sigură că tu ești pe primul loc? Nu este egoism. Dar dacă o faci doar pentru copii, iubit, părinte, job la un moment dat vei simți neîmplinirea.

Așa că dacă vrei să ai echilibru între viața profesională și cea personală te rog să te gândești bine unde ești și TU pe lista priorităților.

Cum să ai echilibru între viața personală și profesională?

Asta nu înseamnă ca să ai un număr egal de ore lucrate la serviciu cu cel petrecut pentru tine și cei dragi. Înseamnă planificare și acțiune.

  1. Planifică întâi timp pentru activitățile personale care îți aduc bucurie

Începe cu pași mici care devin apoi obiceiuri. Poți alege ziua în care să începi. Tu decizi.

  • 15 minute pentru îngrijire personală
  • 30 minute pentru sport sau meditație
  • 1 oră pentru citit sau întâlnire cu o prietenă
  • 2 ore un curs sau un serial favorit
  • o dată pe săptămână să….

Nu ai timp pentru toate acestea? Știu că și eu am fost acolo. Trebuie să îți faci timp.

Poate îți e mai ușor să ai o zi la 2 pe săptămâni. Nu uita, tu decizi. Doar începe să faci ceva pentru tine.

  1. Planifică cu o zi înainte sau chiar pentru toată săptămâna câte ore vei lucra

Și cel mai important este cât aduci din viața profesională în viața personală. Ca ore de lucru dincolo de program dar și ca încărcătură emoțională.

De ce nu spui stop activității de la job după ora 18:00 spre exemplu?

Ce răspunzi la această întrebare când te întreabă copilul sau când el vrea să se joace cu tine?

Al meu mi-a zis când avea 17 ani că cea mai urâtă perioadă din viața lui a fost copilăria lui în care eu am fost timpul plecată. Chiar și acum la 25 de ani își amintește că am lipsit la o serbare de 8 martie.

Vrei să plătești și tu acest preț?

Cum să te oprești din lucru? Printr-o simplă decizie și o altă programare din agenda personală. „Mâine la ora 18:00 închid laptop, sau nu mai răspund la telefon, sau plec acasă și la 18:30 am o oră de „Mamă și fiică”, sau pregătesc cina împreună cu fiul meu – cineva îți va fi recunoscătoare pentru asta într-o zi.

  1. Creează o rutină zilnică

Recent am citit cartea Atomic Habits a lui James Clear – pe care o recomand din toată inima – în care vorbește despre formarea obiceiurilor astfel încât tu să poți realiza mai mult concentrându-te pe mai puține lucruri. Îți las 2 idei din carte.

  1. Succesul este produsul rutinei zilnice, nu al schimbărilor făcute o singură dată în viață.
  2. Dacă îți construiești un sistem prin care devii cu 1% mai bun zilnic, la finalul anului vei fi de 37 de ori mai bun în acel domeniu. Pe când dacă îți diminuezi performanța cu 1% zilnic, după 12 luni vei fi aproape de zero.

Victoriile și eșecurile minore se cumulează și produc efecte majore.

1% – procent declin zilnic – 0,99365 = 00.03

1% – procent creștere zilnic – 1,01365 = 37.78

Atingerea  echilibrului dintre viața profesională și viața personală este o călătorie personală la care nimeni nu este perfect, mai ales la început.

Poți să te simți copleșit la început, să nu îți iasă planificarea.  Asta este normal. Acesta este motivul pentru care creșterea personală este atât de importantă.

De cele mai multe ori familia sau prietenii nu înțeleg pe deplin de ce vrei să (te) schimbi. Cu toate acestea știu foarte mulți oameni (inclusiv eu) care o fac.

Și nu contează că e weekend, ziua mea sau Anul Nou – dacă am planificat că fac o activitate care mă ajută să mă dezvolt – o fac.

Succesul este la îndemână!!!

Articole Recente

Abonează-te la Newsletter

Distribuie Articolul