Blog

Cei 7 „C‘” ai COMUNICĂRII

Comunicarea. Ce să mai vorbim despre comunicare?

Toți știm să comunicăm, nu-i așa?

Facem asta zilnic, peste două treimi din zi. Am scăzut perioada de somn.

Așa cum știți, comunicăm verbal – scris, vorbit, non verbal – gesturi, mimică, fizionomie, postura corpului și peste acestea vine și paralimbajul sau limbajul para-verbal – tonalitate, volum al vorbirii, ritm și viteză.

Gândiți-vă cât de des comunicați cu oamenii în timpul unei zile. Scrieți e-mailuri, sunteți în diverse întâlniri, participați la teleconferințe, creați rapoarte, susțineți prezentări sau cursuri, dezbateți cu colegii, vă vedeți cu cei dragi, vorbiți cu oamenii de pe stradă sau din magazine, mijloace de transport… și lista poate continua.

(continuare)

Atitudinea unui manager determină succesul echipei sale. Tu ce fel de manager ești pentru oamenii tăi?

Doi manageri s-au trezit într-o dimineață în același oraș. Deși nu se cunoșteau, viețile lor erau atât de identice, încât ai fi crezut că sunt gemeni. 

Experiența, educația și oportunitățile erau ciudat de asemănătoare. Chiar și natura

afacerii lor era aceeași, și amândoi aveau echipe formate din 10 oameni. Dar azi lucrau de acasă. Aveau chiar și același prenume. Niciunul nu era mai presus față de celălalt.

Dar aici se terminau asemănările lor.

(continuare)

Ce metodă folosești să-ți motivezi oamenii din echipă?.... X sau Y?

De câte ori te-ai întrebat cum să faci asta?

De câte ori ai fost întrebat dacă oamenii tăi sunt motivați?

De câte ori ți s-a sugerat că echipa ta este cam demotivată?

Da, este în descrierea postului tău – managerul are responsabilitatea să motiveze oamenii din echipa sa.

 Pentru prima dată ideea că atitudinea managerului are un impact asupra motivației angajaților a fost propusă de Douglas McGregor, profesor de management la Massachusetts Institute of Technology. În cartea sa din 1960, The Human Side of Enterprise, McGregor a propus două teorii prin care managerii percep și abordează motivația angajaților. El s-a referit la aceste metode de motivare opuse ca fiind Teoria X și Teoria Y a managementului. Fiecare dintre ele presupune că rolul managerului este de a organiza resursele, inclusiv oamenii, pentru a aduce cele mai bune beneficii companiei. Cu toate acestea, dincolo de acest punct comun, atitudinile și ipotezele pe care le întruchipează sunt destul de diferite. (continuare)

Te-ai săturat de jobul actual și vrei altceva?

  • Anul acesta vreau să îmi schimb locul de muncă.
  • Nu mai am nici o satisfacție în ceea ce fac.
  • Șeful meu tot timpul este nemulțumit și nu pot comunica cu el.
  • Toți îmi dau sarcini de făcut.
  • Foarte puțini oameni apreciază rezultatele muncii mele.
  • Nu văd vreo oportunitate de avansare în carieră.
  • Ce să fac nou care să îmi aducă împlinire?

     

Ți se pare cunoscut? Și tu simți asta?

Am auzit asta de multe ori în anii trecuți când selectam candidații pentru pozițiile deschise din compania unde lucram dar și mai mult în ultima perioadă în sesiunile de coaching unu la unu. Gradul de satisfacție la serviciu are o greutate mare în comportamentul și atitudinea noastră în societate. (continuare)

TOP 10 moduri să-ți îmbunătățești abilitățile de comunicare

„Comunicare” este un cuvânt la modă în zilele noastre.

Cu cât e mai la modă, cu atât parcă e mai greu de atins.

În grupul meu de Facebook oamenii îmi spun mereu că vor ca mesajul lor să ajungă la ceilalți, sau că nu au răbdare să asculte până la capăt, sau că, deși explică cu lux de amănunte, deseori nu sunt luați în seamă.

Ai trecut și tu, și eu, prin una din aceste situații și prin multe altele care m-au dus cu gândul la faptul că nu contează ce spune celălalt, alegerea de a răspunde într-un anumit fel sau în altul stă la mine.

Eu mă lăsam intimidată, mă supăram, mă simțeam jignită uneori de cuvintele celuilalt, mă enervam – mai ales în trafic, vorbeam peste interlocutor sau treceam direct la concluzii înainte ca celălalt să termine ce are de spus. În diferite situații ale vieții și cu diferite persoane.

Și atunci am ajuns la concluzia că aș mai vrea să mai merg odată la școală,… la o altfel de școală, de comunicare. Și am fost. Am înțeles odată în plus că PUTEREA COMUNICĂRII stă la mine. Așa că iată 10 sfaturi care pe mine mă ajută să comunic în plan personal și profesional.

(continuare)

Cum să previi sindromul de BURNOUT prin 6 strategii simple

Sindromul de Burnout sau sindromul epuizării profesionale este o afecțiune complexă asociată cu epuizarea mentală, fizică și emoțională care apare ca urmare a stresului excesiv acumulat pe termen lung. Pentru prima dată acest termen a fost menționat de psihologul Herbert Freudenberger în cartea sa «Burnout: The High Cost of High Achievement», scrisă în 1974.

Sindromul apare tot mai frecvent în zilele noastre și conduce la scăderea performanțelor la locul de muncă, afectează relațiile cu cei din jur și calitatea vieții individului. 

Orice persoană din orice profesie poate experimenta burnout.

Gândiți-vă la burnout folosind analogia cu o mașină. Neefectuarea reviziei periodice poate duce la o defecțiune majoră a motorului. În timp ce revizia este simplă și ieftină, repararea defecțiunilor majore ale motorului nu este, și poate chiar să se întâmple accidente fatale. La fel este și cu epuizarea (burnout).

(continuare)

De Ce Trebuie Să Ne Concentrăm Pe Punctele Noastre Forte

Ce Este Un Punct Forte?

Un punct forte este o abilitate sau un talent, ceva la care ești bun. Este ca o forță care este naturală pentru tine. De obicei, îți place să te bucuri de punctele tale forte. Alții recunosc aceste abilități în tine și contează pe tine pentru asta. Dar uneori nu ne putem vedea propriile puncte forte și este nevoie de cineva apropiat să ni le arate.

 

Doar pentru că avem un anumit punct forte nu înseamnă că nu trebuie să lucrăm la el și să încercăm să-l îmbunătățim. De fapt, în multe cazuri, un punct forte este ca încrederea care ne-a fost acordată. Întrebarea este: cât de bine vom gestiona această încredere? Vom investi în ea, vom căuta să o dezvoltăm și o vom folosi pentru binele altora?

(continuare)

Suntem făcuți pentru RELAȚII

În orice carte sau film vei găsi exemple de relaționare umană. Vedem asta zi de zi în jurul nostru și totuși unii dintre noi nu cred în puterea relațiilor.

În filmul epic, „Naufragiatul” din 2000 (Cast Away), Tom Hanks transpune nevoia noastră înnăscută de relaționare, de comunicare. Blocat ca unic supraviețuitor al unui accident de avion pe o insulă pustie, el este atât de disperat după relații, încât își creează un companion imaginar dintr-o minge de volei, adusă de valuri, pe care o numește „Wilson” și cu care are discuții nesfârșite și chiar divergențe de opinie.

Trebuie să ne întrebăm de ce avem nevoie de exemple atât de dramatice precum Naufragiatul pentru a ne aminti cum relațiile sunt vitale pentru existența noastră.

Da. Avem nevoie de alții. Avem nevoie de relații. Avem nevoie de comunicare.

(continuare)

Ce a greșit Cristofor Columb?

Uite că a trecut și Crăciunul, acum vine și Anul Nou și imediat va trebui să o iei de la capăt.

Dacă știi ce vrei în 2022 și ai clar în minte direcția de urmat și care sunt pașii pentru prima lună, pentru prima săptămână, FELICITĂRI!

Dacă te gândești că vei face ce ai mai făcut și până acum, este o variantă, dar nu te poți aștepta la rezultate diferite sau la o promovare, mărire de salariu sau clienți noi pentru afacerea ta. Știi și tu că pentru a avea mai mult decât anul acesta e nevoie de un plan, de o strategie chiar.

Succesul nu e o întâmplare!

Oamenii care trăiesc după legea întâmplării se așteaptă că viața e ca la ruletă și dai cu zarul și vezi ce pică. Știi că jocurile acestea chiar țin de noroc și azi ai, mâine nu mai ai.

Dacă ratezi planificarea evenimentelor din viața ta, de fapt îți planifici ratarea.

(continuare)

Ce înseamnă PROCRASTINARE?

Sau pe românește AMÂNARE.

Dar de unde vine acest cuvânt și de ce e atât de îndrăgit de unii iar de alții este iubit?

Nici nu mai trebuie să ne gândim de unde vine – din limba latină😊😊

De aici ni se trag toate, nu-i așa?

PRO-CRASTINUS = lăsat pentru mâine.

Acum serios că nici nu m-a interesat de unde vine atunci când nu îmi plăcea să fac ceva, sau nu aveam chef ☹☹ și cred că și tu ești la fel ca mine.

Dar am simțit de câteva ori rău de tot că ar fi fost mai bine să nu amân. Și aici cred că iar ești de acord cu mine.

Și oricât de multe consecințe ar avea amânarea uneori e bună și vom vedea și părțile ei bune mai încolo. Acum aș vrea să-ți spun cum m-a ajutat pe mine mazărea ….să înving amânarea (continuare)

Cum să învingi PROCRASTINAREA

Amânarea sau Procrastinarea – este decizia conștientă de a nu face, încă, un lucru pe care știi că ar trebui să îl faci sau poți să îl faci.

 

Când vorbim despre amânare, ne gândim la 3 lucruri:

  1. De ce faci așa?
  2. Care sunt consecințele?
  3. Cum faci să scapi?

 

La primele 2 întrebări fiecare are propriile răspunsuri mai mult sau mai puțin justificate, dar știu câteva metode care m-au ajutat pe mine dar și pe alții să trec peste acest obstacol (continuare)

Ce ar spune un mecanic auto despre relația ta de cuplu?

Dacă ai, sau ai avut, o mașină știi că trebuie să mergi cu ea periodic la revizie și că dacă nu faci asta rămâi în drum când îți e lumea mai dragă.

Recent, am pățit asta.

Săptămâna trecută mă grăbeam să ajung la o întâlnire când motorul nu a mai pornit. Pur și simplu.

Eram nervoasă, m-am învârtit pe lângă mașină o jumătate de oră până când am renunțat și am luat un taxi.

Am sunat apoi la service, și am reușit să o duc pe platformă a 2-a zi, iar mecanicul mi-a spus că de vină era un filtru de combustibil înfundat pe care ar fi trebuit să-l înlocuiesc acum două luni.

După ce mi-au reparat mașina, mecanicul mi-a dat un sfat: „Doamnă, ca să nu mai pățiți asta ar fi mai bine să faceți revizia regulat, și astfel scutiți și timp și bani,… și nu mai așteptați ca ceva să se defecteze ca să veniți la noi.”

Avea dreptate, în loc să îmi fac timp pentru revizie, am ajuns să cheltuiesc mai mult decât ar fi trebuit.

Pe drum către casă, mi-a trecut prin minte un gând. În multe feluri, relațiile – în special relațiile de cuplu – funcționează în același mod (continuare)

COPIL sau CARIERĂ, CARIERĂ sau COPIL

O alegere pe care femeile nu ar trebui să o facă. Este o dilemă veche pe care trebuie să o înfrunte în viața ei orice femeie care are un job. Când va veni momentul, ar trebui să acorde prioritate copilului în fața carierei? Dacă ea alege să se concentreze pe cariera ei, are dreptul societatea să o eticheteze ca egoistă?

Dar dacă nu aceasta este întrebarea corectă? De ce ar trebui o femeie să aleagă între cele două?

Nu le poate avea pe amândouă? Ce anume împiedică o femeie să atingă un echilibru între aceste două aspecte ale vieții ei?

Dacă ne gândim că suntem în secolul 21 și se promovează egalitatea de șanse între bărbați și femei și că este o valoare fundamentală a Uniunii Europene, înseamnă că fiecare femeie poate să studieze, să lucreze și să-și vadă de carieră la fel ca fiecare bărbat (continuare)

3 sfaturi - Cum să scapi de nesiguranță în căsnicia ta

Îmi amintesc că pe lângă sentimentele acelea de bucurie care invadează o femeie înainte de a face pasul cel mare, căsătoria, aveam și sentimente de nesiguranță. Uneori multe.

Nu știu să zic dacă erau date de faptul că începeam o nouă viață alături de un alt om, sau de faptul că mă mutam într-un loc nou, necunoscut, altă casă, alte obiceiuri, rude noi, sau poate să fi fost faptul că nu știam ce îmi rezervă viitorul, sau de ce nu – neîncrederea în mine. Eram la începutul unei noi etape din viața mea despre care nu știam mai nimic și oricât de mult îmi doream acest drum aș fi vrut ca cineva să-mi garanteze că fac alegerea corectă. (continuare)

Vrei o relație de cuplu fericită ACUM ... sau aștepți "să treacă și asta"?

Văd asta tot timpul la oamenii care se luptă pentru relația lor care nu merge…

Se luptă în fiecare zi, sperând doar că „și asta o să treacă”…

Sperând că atunci când se trezesc a doua zi, lucrurile se vor aranja de la sine și această nouă zi, AZI, va fi mai bună decât IERI

Doar că iar vor fi dezamăgiți la sfârșitul zilei pentru că nimic nu s-a schimbat. Totul e la fel ca înainte.

Poate că au fost niște momente frumoase, pe ici pe colo și azi, dar au fost și multe supărări. A fost așa o confuzie… Parcă toată ziua ai mers pe coji de ouă din nou … având aceleași lupte OBOSITOARE despre aceleași subiecte epuizante… IARĂȘI. (continuare)

Aliniere. Prioritizare. Acțiune

Amândoi aveți serviciu, urmăriți o carieră, aveți o gospodărie de condus, uneori părinți neajutorați și poate chiar și copii de crescut. Deci, timpul petrecut împreună este destul de limitat.

Cum pot oare doi parteneri așa ocupați să construiască o relație solidă și care trece proba timpului într-o lume în continuă schimbare și „pe repede înainte”? O relație armonioasă are nevoie de toată atenția partenerilor implicați, de a fi constant o prioritate pentru fiecare dintre ei. Dar este foarte ușor să pierzi din vedere acest lucru atunci când faci „curse” zilnic, încercând să îndeplinești atâtea cerințe la serviciu sau în viața personală.

Dacă vrei ca și voi să treceți proba timpului și să numărați ani fericiți împreună, nu trece peste aceste informații care i-au ajutat și pe alții să ajungă la miezul problemei și să o rezolve sau să o înăbușe din fașă. (continuare)

Rulează videoul

Comunicarea în cuplu, cum transformi cearta în dialog

Emisiunea „INIMĂ cuMINTE” – Speranța TV

Oare te simți singur în relația ta de cuplu?

Știu că este vară și poate ești în vacanță sau tocmai ce ai avut câteva zile dar au fost insuficiente ca să îți încarci bateriile.

Poate ești un pasionat al sportului și tocmai te uiți la Jocurile olimpice de la Tokio. Eu recunosc că am ratat câteva competiții pe care aș fi vrut să le văd.

Nu sunt așa o sportivă și nici nu am un sport favorit dar îmi place să văd cum în ciuda durerilor, obstacolelor, barierelor culturale sau financiare, sportivii planetei trec peste toate și se luptă pentru a-și dovedi și lor și celorlalți că a meritat efortul.

Cred că motivația fiecăruia este diferită – știm că suntem diferiți și avem personalități diferite – și în fiecare zi este câte o știre care face înconjurul lumii. (continuare)

Cum câștigi încrederea cuiva

Cel mai bun mod de a câștiga încrederea cuiva este să afli mai multe despre persoana respectivă, ce contează cel mai mult pentru ea și cum să vorbești pe înțelesul ei.

Dar știi că încrederea este ca o ecuație de la matematică – și era destul de grea această materie – pe de o parte este cineva care inspiră încredere și de cealaltă parte e cineva care acordă încredere. Dacă ecuația nu este perfect egală, vom vedea că nu reușim nici să acordăm, nici să inspirăm încredere celuilalt.

Ei bine, cum să facem ecuația egală este întrebarea?(continuare)

Dă PRIORITATE priorităților ... din viața ta

Oare de ce avem timp pentru relații atunci când e prea târziu?

Îți amintești cum erați voi la începutul relației voastre?

Timpul petrecut împreună trecea întotdeauna prea repede și abia așteptai să rezolvi orice altceva doar ca să poți petrece timp cu el/ea.

Sau poate erai printre aceea care aveau o relație la distanță și erai așa de bine organizat încât să-ți faci timp să pleci sau cu trenul sau mașina către celălalt.

Ce se întâmplă acum? (continuare)

Care e „călărețul” prezent în relația ta de cuplu?

Cei patru călăreți ai Apocalipsei

Dr. John M. Gottman folosește în cărțile sale această metaforă preluată din Noul Testament pentru a surprinde imaginea sfârșitului lumii înainte de Judecata de Apoi – cei patru călăreți ai Apocalipsei: cucerirea, războiul, foametea si moartea.

El descrie cele patru trăsături pe care le-a regăsit în majoritatea relațiilor care ajung să eșueze ca fiind călăreți (continuare)

De unde îți vine inspirația?

Dacă ai 10 minute zilnic … poți să îți găsești INSPIRAȚIA

Ție de unde îți vine inspirația? 

Vine de la familia ta? 

Se transmite din generație în generație? 

Este de la profesorul tău de la școală? 

Ai citit în vreo carte?

Ai un mentor sau pe cineva pe care îl urmărești?

De unde te inspiri și cum canalizezi inspirația?

(continuare)

Atitudinea face diferența

Ce faci când ai o atitudine negativă?

Atitudinea este singurul comportament pe care oamenii îl pot controla complet. Totuși mulți aleg o atitudine negativă fără să-i conștientizeze efectele. Atitudinea este o poziție pe care o luăm față de cineva sau ceva. Dacă vom înțelege puterea propriei atitudini în viața noastră, majoritatea dintre noi am schimba-o imediat. De câte ori ți s-a spus să îți schimbi atitudinea? Acesta este un îndemn comun de la majoritatea părinților și profesorilor!

Atitudinea este dată de gândurile, sentimentele și acțiunile noastre. Prin gândurile noastre creăm sentimente pozitive sau negative. Corpul urmărește apoi aceste sentimente și acționează în acord cu ele. Acțiunile produc rezultatele din viața noastră. Sună simplist, pentru că este! (continuare)

Prin comunicare poți da oamenilor viitorul înapoi

Nu se poate să nu comunicăm. Comunicarea e obligatorie pentru fiecare dintre noi, la fel ca o TRUSĂ DE PRIM AJUTOR pentru mașină.

În orice moment cineva încearcă să comunice cu noi: începând cu membrii familiei, vecini, politicieni, emisiuni radio/tv pe diverse teme, conferințe online, mail-uri, sms, panouri stradale, filme, social media – Facebook sau Instagram, cărți etc….. O lume aglomerată de cuvinte.

Pe de altă parte și noi transmitem mesaje care vrem să ajungă la ceilalți.

Prin comunicare ne împărtășim emoțiile și sentimentele. Este crucială în viața noastră; la fel ca apa, mâncarea, adăpostul și medicamentele.

Nu putem trăi mult sau bine fără cele de mai sus.

(continuare)

3 pași să creezi echilibru în viața ta

Iată că am ajuns în sfârșit la un echilibru între viața mea personală și profesională.

Credeam că este ceva despre care am citit doar pe Google sau am auzit în diferite emisiuni. Am realizat însă că ține foarte mult de mine, de cum mă prioritizez în viața ta.

De-a lungul vieții am fost un „călător”, un „mutant”…

Câți dintre voi ați locuit în 2 locuri? În 3 locuri? Dar în 4 locuri? Sau în 2 locuri în același timp? (continuare)

Ce faci când ești indecis?

Sunt curioasă … Ție îți e greu să iei decizii?

Dacă da, este posibil ca nici măcar să nu-ți dai seama cum acest lucru îți afectează negativ viața.

De la câștiguri insuficiente, la creștere în greutate, la rămânerea într-un loc de muncă care nu-ți place, la întemeierea unei familii … indecizia este o modalitate de a-ți amâna visurile pentru totdeauna (continuare)

De la APT la FAPT

În zilele noastre, începem să ne întrebăm din ce în ce mai mult ce laturi ale noastre au rămas încă neexplorate, să căutăm să descoperim talente și aptitudini pe care nu știam că le deținem sau pe care n-am avut niciodată curiozitatea să le aprofundăm așa cum se cuvine. Și, pe măsură ce timpul trece, iar noi reușim să ne definitivăm ca persoane, devine din ce în ce mai ușor să ne dăm seama că putem mai mult, că putem mai bine.

Iar acest lucru se poate observa astăzi, căci toți interacționăm într-un fel sau altul cu anumite cărți, cursuri sau alte mijloace care să ne asiste și să faciliteze toată această căutare pentru ca evoluția să se întâmple în ritmul nostru. Însă, uneori se întâmplă să cădem într-o capcană și să confundăm procesul cu rezultatul final. Mai exact, după ce parcurgem acea carte sau finalizăm acele ore de curs, putem avea senzația că dezvoltarea noastră s-a întâmplat deja și am reușit să progresăm (continuare)

6 Modalități ca relația voastră să fie armonioasă pe termen lung

Este ușor să vrei să câștigi o ceartă atunci când simți că ai dreptate, chiar dacă greșești. Conflictele într-o relație sunt normale. Ceea ce nu este normal este să te simți rănit sentimental după aceea.

„Totul este acceptat în dragoste și în război.” Uneori, însă, este nevoie de un argument, o propoziție sau doar un cuvânt pentru a distruge o întreagă relație. Cuplurile trebuie să înțeleagă că, într-o relație, nu este vorba despre câștig sau pierdere. Este vorba despre găsirea unei soluții în rezolvarea conflictelor, astfel încât relația să fie armonioasă.

(continuare)

Unde sunt obiectivele tale?

Mai știi că acum 3-4 luni ți-ai stabilit niște obiective pentru 2021?

Ce–ar fi să te mai uiți peste ele?

Acesta este unul dintre acele subiecte despre care aș putea scrie toată ziua și în fiecare zi. Stabilirea obiectivelor, atingerea obiectivelor, obiective, obiective, obiective! Auzim asta peste tot.

Cu toții știm expresia „timpul înseamnă bani” și ne-am spus „așa e!”.

(continuare)

Vrei să rezolvi conflictele din viața ta?

🎁 Am o surpriză pentru tine la finalul articolului 🎁

Apar conflicte în relațiile tale. Pare că nu există nici o cale de rezolvare și relațiile se deteriorează.

Cu toate acestea, nu poți trăi fără relații. O viață fără relații cu ceilalți este de neimaginat. Nevoia noastră de relaționare cu alte persoane este incontestabilă. Vezi ce mult ne lipsește asta acum. Dar ironia este că oriunde există relații, va exista și conflict.

(continuare)